söndag 9 augusti 2009

Om avlopp

Jag har haft mycket problem med mina avlopp den här sommaren. Det är ingen metafor utan ett högst verkligt och opraktiskt problem som först yttrade sig i jag fick borsta tänderna och tvätta mig i köket och nu diska i badrummet.

Problemet flyttar sig nämligen. Först gav avloppet i handfatet i badrummet upp. Då hällde vi i propplösare och gjorde problemet mycket värre. Vi sa till hyresvärden som sa att han skulle fixa det men det hände ingenting. Sen skruvade min far isär rören och konstaterade att där fanns mycket äckligt men att själva stoppet fanns någonstans längre ner. Sen messade jag min hyresvärd igen och frågade om det fanns några planer på att fixa problemet. Då hade det gått en månad ungefär och han fixade det samma eftermiddag.

En vecka senare började vattnet försvinna ur toaletten och avloppet i köket började bete sig konstigt. Rinna ner väldigt långsamt liksom.

Nu har jag hällt i propplösare så jag räknar med att det blir totalt stopp redan i eftermiddag.

Jag tror att min hyresvärd befinner sig på någon otillgänglig skärgårdsö.

Just nu längtar jag härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar