fredag 22 maj 2009

Fredag eller måndag?

Imorse började jag första nyhetssändningen med "Det här är nyheterna måndag... eh, förlåt fredag". Sen fnittrade jag lite och fortsatte med att läsa ett telegram om en man som fallit över bord från en färja. Verkligen proffsigt.

Jag har varit ledig två dagar mitt i veckan och gick idag på ett åtta-dagarsskift så för mig kan det faktiskt inte bli mer måndag. Men fredag är det och ni vet vad det innebär - låtlistan!

Jitterbug från söder - Louise Hoffsten
Judy - Elvis Presley
Kärlekens tid - BAO
Miramarvalsen - Rafael Qvarnström
Bomarsundsryskan - Tranvik Quinns
Den blomstertid nu kommer - Ainbusk Singers
Tussilagosol - Hasse Thor
Sommar och sol - Matz Bladhs
Drömmen om Elin - Tommy Körberg
Sången till byn - Roland Cedermark
Hold on - Måns Zelmerlöw
Majas visa - Sandra Emeli Rudholm
Där höga furan susar - Thore Skogman
Brudlåt från Kumlinge - Kalle Lund
Verkmästaren i magen - Magnus & Brasse

Troligen tillkommer några låtar - jag knyckte låtlistan ganska tidigt idag eftersom jag slutar jobba redan klockan 13. Men programmet sänds som vanligt klockan 14.03-16.

UPPDATERING: Japp, det blev en till nu. Mellan Tommy Körberg och Roland Cedermark smög sig Lasse Stefanz in med Över en kopp i bersån.
Notera gärna antalet Z i listan just nu. Inte mindre än tre stycken, varav två befinner sig i SLUTET av namn. What's upp with that liksom?

UPPDATERING 2: Fortsättningen på listan... Ber om ursäkt om jag missat någon.

Fragancia - Spelevinkarna
Sjömannens längtan - Alf Robertsson

1 kommentar:

  1. Tja, jag skulle ju vilja skriva nåt... positivt... peka ut en låt av dessa som jag faktiskt skulle vilja höra, men nej. Tyvärr. Skulle välja Hoffsten om jag var tvungen att välja.

    SvaraRadera