onsdag 6 maj 2009

menad för nåt större?

Skulle egentligen sluta älta det här med bostadsort. Men. Funderade häromdagen över mina favoritlukter och de var ganska långt ifrån det här kobbar och skär:

Lukten av en pizza som någon gått förbi med på gatan
Lukten av Stockholms pendeltåg som gasar iväg
Lukten av en kemtvätt som tränger upp genom ett källarfönster
Lukten av någon som röker när man kommer ut ur en simhall
Lukten av ett nyöppnat paket Zoegas kaffe
Lukten av regnblöt asfalt
Lukten av en mansperson som lagar indisk mat


Borde jag kanske ändå bo någon annanstans?

2 kommentarer:

  1. Åh, vännen jag förstår ditt dilemma.
    Ditt inlägg fick mig att fundera över mina favoritdofter:

    Doften av farmors nybakade bullar
    Doften av en nytjärad båt
    Doften av papper och trycksvärta
    Doften av en nyöppnat paket finskt president kaffe
    Doften av havet i augusti
    Doften av vedeldad bastu och överhuvudtaget brasor.
    Doften av en kvinna som lagar thailändsk mat i stor wok
    Doften av hyn efter en lång dag på stranden
    Doften av gräset i en stadspark

    Var betyder det att jag ska bo?

    SvaraRadera
  2. Liz: Haha, det låter som att du har hittat hem...

    Lisa: Kanske kan man ordna en del av de där dofterna syntetiskt? En tunnelbanedofts-wunderbaum kanske?

    Själv funderar jag oavbrutet på var jag ska bo.
    Det känns helt omöjligt att bestämma bara sådär liksom, utan att det är arbete eller nåt annat som styr.
    Just nu bor jag här för att jag jobbar här - men hade jag valt att bo här ändå? Tror inte det?
    Jag har en lägenhet i Göteborg men den bor jag inte i fastän jag vill. Och jag vill bo i Stockholm men där har jag varken lägenhet eller jobb. Massor av vänner dock.
    Det där med var man ska bo är ett jävla dilemma som får min hjärna att koka över.

    Kram på er!

    SvaraRadera